onsdag den 26. september 2012

Lidt om cupcakes



Igår var endelig dagen, hvor jeg skulle deltage på det cupcake kursus, som jeg havde givet min kære veninde i 30 års fødselsdagsgave. Jeg elsker nemlig at lave disse kager, da man kan bruge alt sin kreativitet ligeså meget her, som ved alle mulige andre småsysle projekter. Og hvad er bedre end at lave det sammen med en veninde.

Kuset fandt sted på Amager, i baglokalet på et konditori. Egentlig et ret hyggeligt sted at få lov til at opleve.

Os alle kursister startede med at få uddelt opskrifterne på cupcake-dejen og de forskellige toppings man kan bruge til pynt. Vi blev både præsenteret for buttercream, konditorglasur, philadelphia creme og italiensk marengs, den nemme - sagde konditormester Bo Johansen.
Herefter viste Bo os forskellige teknikker til hvordan man kan putte toppings på. Som små cirkler, dråber, hjerter, bølger osv. Hold da op hvor så det godt ud. Kunne næsten ikke vente til selv at afprøve det.
Rundt omkring på bordet stod der forskellige skåle med diverse pynt til kagerne: jordbær, krymmel, chokolade, nødder, glimmer osv.
Efter Bo var færdig med de forskellige teknikker lavede han en bakke med inspirationscupcakes og så kunne vi ellers kaste os løs i vores egne. Vi måtte forsøge os på 8 kager, som vi kunne tage med hjem bagefter.

Her er resultatet af mine:





Det var så sjovt at jeg har besluttet mig for at afholde en cupcake konkurrence til min pigefødselsdagsmiddag på lørdag. Vi skal lave en kage hver og så holder vi en neutal afstemning om, hvem der har lavet den flotteste...vinderen af den flotteste får en præmie! Håber tøserne kan lide ideen.

Så nu går turen snart ind til specialkøbmanden for at indkøbe diverse remedier til konkurrencen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar